Čtvrtek, 18 dubna, 2024
aktuálně

Podle čeho se rozhodnout, když váháte mezi více pracovními nabídkami?

Při hledání pracovních nabídek se vám snadno může stát, že narazíte na dva velmi podobné inzeráty, nebo jste úspěšně absolvovali více pohovorů na pozice, které se vám zamlouvají. Je ale logické, že nakonec budete moci přijmout jen jednu z těchto nabídek. Podle čeho se ale má člověk rozhodnout, když na první pohled jsou si dané pracovní pozice podobné jako vejce vejci? Zkuste se zaměřit na následující parametry a věříme, že budete mít hned jasno, kterou z nabídek si vybrat.

V práci nejde jen o peníze

Naprostá většina lidí chodí do práce proto, aby měli peníze, díky kterým by dokázali naplnit své životní potřeby. Ale nejde jen o peníze. Vedle výšky platu se podívejte na to, jestli s sebou daná pracovní pozice nese i nějaké benefity nebo jiné bonusy. Může jít o speciální pojištění, odvoz na místo práce, slevu na jízdném nebo třeba stravenky či dotované obědy v kantýně. Všechny tyto položky mohou být velmi významným finančním bonusem k výplatě a třeba poté zjistíte, že na první pohled hůře placená práce pro vás bude nakonec po finanční stránce po započítání veškerých benefitů výhodnější. Zároveň se zamyslete nad tím, jestli vás náplň dané pracovní pozice bude bavit. V práci člověk stráví obrovské množství času a život je příliš krátký na to, aby se v práci člověk jen trápil.

Důležitá je i atmosféra a pocity

Zkuste se zeptat na pracovní kolektiv. Jestli je to možné, zjistěte i jak často se lidé mění. Pokud je kolektiv stálý, je velmi pravděpodobné, že se bude jednat o sehranou partu, která bude zpříjemňovat pracovní atmosféru. Zároveň je velmi důležitým faktorem i to, jestli si sednete se svým nadřízeným, a to jak po osobní, tak po profesní stránce. V ideálním případě by ve vás váš budoucí šéf měl vzbuzovat důvěru i respekt. A pokud vás to přece jen intuitivně táhne k jedné z nabídek, přestože druhá objektivně vypadá výhodněji, vyplatí se často spoléhat na svůj instinkt. Mnohdy naše podvědomí nejlépe vycítí, co je pro nás v danou chvíli nejlepším řešením.

Další články autora

Komentáře

Reklama

SEO článek

Nejnovější články